Jak hodnotím

A. Klasické známkování

pro diktáty a označené písemné testy

Počet (hrubých) gramatických chyb Známka
1 2
2 3
3 4
4 a více 5

  

B. Známkování "light"

Počet jakýchkoli chyb Známka
0-2 1
3-5 2
6-8 3
9-11 4
11 a více 5

 


Běžné známkování při užití procentního vyjádření:

   
100 - 90% 1
89 - 70% 2
69 - 45% 3
44 - 24% 4
23 - 0% 5

Známkování odpovídající gausově křivce

Celková procenta Známka Rozsah
100-90 1 10
89-64 2 25
63-33 3 31
32-10 4 25
<10 5 9

Při této symetrické stupnici je přepoklad, že žáci budou časteji dostávar známky 2, 3 a 4 a jen málokdy 1 a 5.
Pocitově vytváří dojem průměru, ale v rámci všeobecnosti je toto hodnocení spravedlivé a přirozené.
Kdo dostane jedničku ví, že skutečne učivo ovládá na vysoké úrovni.

Vyššie spomínané symetrické stupnice nepočítajú s jedným faktorom. A síce, že žiaci sa na písomku/test učia a pripravujú. To stred rozdelenia posúva smerom k známke s hodnotou 2, a teda rozdelenie známok v triede/škole by mohlo byť napríklad nasledovné (31 bodov plný počet):


Celková procenta Známka Rozsah
100-94 1 6
93-64 2 31
63-34 3 28
35-17 4 19
<17 5 16
 

V tomto prípade sa bude najviac vyskytovať známka 2 a 3. Najmenej častá bude známka 1, a tým bude vzácna. Známky 4 a 5 budú bežné, ale nie časté.

Záverom chcem upozorniť, že sa jedná o pestrú variabilnosť, ako upraviť tento systém a stupnica, ktorá vyhovuje jednému učiteľovi, nemusí vyhovovať druhému.

zdroj: http://sietook.dvp.sk/zavedenie-symetrickej-prirodzenej-stupnice-v-znamkovani/427