Popis předmětu/pracovního postupu

24.11.2011 22:14

Čtyři skupiny dostaly každá svůj předmět předem učitelem poskládaný z kostek stavebnice Lena. 

Předměty byly zdokumentovány, viz fotografie níže.

Skupina měla společně předmět co nejlépe popsat, aby jiná skupina dokázala předmět podle jejich popisu znovu složit z jednotlivých dílků.

Hodnoceny byly jen ty skupiny, podle jejichž návodu dokázala jiná skupina předmět sestavit.

Plus této metody je, pokud se ji podaří rozložit do dvou hodin, aby se zmenšil vliv toho, že ve třídě všichni předměty mohou vidět.

Prakticky to ale fungovalo i v jedné hodině, podařilo se předměty udělat natolik složité, aby měly skupiny dost práce s jejich popisem, a přitom dost jednoduché, aby to dvě skupiny zvládly, jedna s odchylkou a poslední přes snahu fantazii z popisu vyčetla pouze základnu předmětu.

Povoleny byl náčrtky, navedeni byli k prvotní definici částí i k možnosti obkreslení částí předmětů. V průběhu práce jsme si ujasnily pojem perspektiva, pohled, půdorys, celek a detail, soupis částí.

Ve skupinách pracovali všichni (každý jeden pohled, někdo náčrtek, někdo text).

Tomáš & Tomáš & Vláďa nad svým úspěchem

chybička, takhle to nebylo:(

s. 150 - 4.

6.

7

 

Zpět